}

Sunday 28 July 2013

ramadhan 19

Assalammualaikum...

Bulan ramadhan adalah bulan yang paling baik untuk kita sama-sama mencari keberkatan...
aku mula merasakan yang aku telah lama meninggalkan semua ajaran islam..aku jauh dari Allah...bukan aku tak solat...bukan aku x puasa...malahan aku sering baca surah yassin...tapi adakah semua itu cukup untuk aku membawa bekalan di akhirat kelak...jawapannya TIDAK!

Pelik ke tiba- tiba aku bercakap tentang agama?

Aku bukan ustazah yang tahu hukum hakam agama nie...tapi ramadhan kali nie...aku merasakan yang ramadhan ini adalah ramadhan terakhir buat aku...entah...aku sendiri tak tahu kenapa ia mula muncul dalam hati...

Dah lama aku tinggalkan al-quran...senang kata x baca langsung...aku pikir ngan baca yassin dah memadai..
ye la..orang lain yassin pon x reti baca..ok la aku reti baca kan? bongkak tol aku nie...
so bila aku dengar Al Kuliyyah...baru aku tersentak...ayat yang aku dengar dari mulut ustaz itu
"walau selancar mana kamu baca kitab yassin,tidak mungkin kamu boleh membacanya didalam al-quran selancar didalam kitab yassin"..ya..betol...waktu maghrib aku try ambik kitab AL-QURAN yang dah lama aku tak sentuh...aku tenung...aku selak satu persatu..ya allah..disitu mula timbul satu perasaan...ape yang aku buat sepanjang hidup aku!.aku telah memusnahkan hidup aku sendiri!.apa yang akan aku bawak masa aku mati?NOTHING!!!


Aku penah berniat untuk berhijrah kepada lebih baik...tapi semuanya sia-sia....aku terlalu CINTAkan fashion..bagi aku jika peghijrahan bermula..aku dah tak boleh pakai ketat-ketat..tangan tiga suku aku tu...tudung fashion pelik-pelik...dan buatkan hidup aku tak ada fun langsung...pe lagi bila aku study dalam bidang ART & DESIGN yang memerlukan penampilan yang apa orang kata...aha... up to date...

Susah! Memang susah untuk aku mulakan benda yang baru...tengok je kawan pakai benda pelik-pelik..mula la hati memberontak nak pakai gak...mak ngan abah pon taw aku memang minat fashion-fashion nie...even kasut aku pon pelik..dari jauh orang ingat aku pakai stokin je...

Tapi kali nie aku betol-betol tekad...aku nak ubah diri aku...abang kedua aku pon dah berubah..dah banyak mendalami ilmu islam...alhamdulillah...so aku pon nk berubah...kalau lah ada yang perasan...aku dah banyak hide or delete gambar tak tutup aurat dalam fb...itu adalah permulaan untuk aku menjalani hidup baru...hope aku x akan jatuh dalam kancah jahiliah aku lagi,..ALLAHU AKBAR!!!
salam...

No comments:

Post a Comment