}

Saturday 8 October 2011

cycling vs speaking

     ari nie aku dikejutkan pagi-pagi just untuk pergi berkayuh dengan adik aku ke Taman Botanikal...klu korang bukan orang melake 2 memang korang x tahu kat mane...apa yang boleh aku cakap aku berkayuh selama 12 km...jauh x jauh...dari kol 7.30 hingga kol 9.45 baru aku sampai rumah...mak aii...best tu memang ar best...tapi sakit tulang bontot aku nie...kene pakai basikal mountain bike...oooo...x tahan ngan siap pakai topi die sekali...


    orang kat sekeliling aku dah pandang aku semacam nie...malu pon de tapi buat x tau jer ar..yang c hariz (adik aku)plak bawak jalan  jauh...katenyer kereta x banyak...sooo selamat ar ckit....aku pon yer kan ar...
sekali die bawak..bukan main jauh lagi...dengan naik bukit nyer...walupon aku dah tukar gear ke gear 3..still rase penat nak mampos...belom pakai basikal biase..mesti tersadai kat roadside tu...
   




    nak dicerita,sampai jer aku kat Taman Botanikal tu..hariz bawak aku masuk taman 2...naik bukit sana sini...n skali tu jumpa satu couple cina nie...die punya lah suka tengok keteorang tiga beradik naik mountain bike 2..dieorang pon borak-borak ar ngan kiteorang...tahu apa yang ditanya yang membuatkan aku jadi syok nak berbual ngan die....






    "Can u speaking"
ooo...aku tergelak tol masa tu...n aku pon cakap ar
   "Just little bit"
pastu aku pon kene ar bantai speaking ngan die...aku cakap kat untie tu...aku faham pe yang orang cakap ngan aku but aku  susah nak speaking balik...
n die pon kate
   "first time,i'm also shy to speak english but u have to practice to more confident want u speak english"


     than bila dipikir-pikirkan balik,tol gak kata untie tu...aku kena cuba practice...kalau x sampai bila aku x boleh speaking ngan orang....tapi kalau tulis masej tu boleh lah plak aku speaking...huuhhu...x tahu lah aku...




                  "aku akan cuba untuk ambik kata-kata untie tu...aku nak cuba speaking ngan orang lain"

No comments:

Post a Comment